>

Berbaik dengan bekas suami setelah bercerai ...

Anyonghasaeyo ..

Hrrmm.. Usahkan yg sudah bercerai, malah dengan bekas kekasih pun taknak kan...?? Itu pendapat sesetengah orang daripada kita.. Tapi membaca Ruangan Ratu dalam BERITA HARIAN semalam buatkan sy kagum seketika.. Memang hebat wanita bernama Fatimah Md Aris tu sebab mampu berfikiran yg sungguh positif bila mana beliau berbaik dengan 2 orang bekas suaminya malah turut serta menguruskan perkahwinan bekas suaminya.. Aduhh.. Tabahnya hati wanita ini kan..?? Kagum lagi sy..

Fatimah Ab Aris bersama bekas suami2 nya
Menurut wanita ini, beliau mendirikan rumah tangga dengan suami pertama Abdul Razak Bahudin pada tahun 1972 & perkahwinan itu bertahan sedekad.. Perkahwinan dengan suami kedua Ab Rahim Mohamad pada tahun 1983 & bercerai pada 1993 namun pada itu mereka rujuk semula pada tahun 1995 namun bercerai sekali lagi pada tahun 1998.. Beliau mempunyai 5 orang anak & 10 orang cucu..
Apa yg perlu, setiap kita perlu bersihkan hati & buang segala sifat dengki.. Walau tidak lagi tinggal sebumbung & memegang status sebagai isteri, tetapi kasih sayang itu ada dalam hati ini..
Saya akur, jodoh saya memang tidak panjang & kami ditakdirkan berkawan saja.. Lebih selesa begitu rasanya..
Sebelum ini, ketika menjadi suami ister, perasaan cemburu meluap-luap, bergaduh sakan.. Tetapi lepas berpisah, hormat masih ada, tidak cemburu & saya juga suka bila dia dapat mencari pengganti..
Itulah petikan kata-kata Fatimah Md Aris bagaimana beliau mampu berbaik semula dengan bekas suami-suaminya.. Bagi sy pula, kata2 beliau ada betulnya.. Kadang2 kita asyik bergaduh bila bercinta atau berumahtangga namun lepas berpisah boleh pulak berkawan baik.. Pelik kan..?? Itu maksudnya kita lebih baik berteman tapi mesra dari bercinta tapi merana.. Maaf, itu pendapat sy sebab kukuhnya sy pun pernah melalui situasi ini dengan bekas kekasih bukan bekas suami sebab sy lom kahwin lagi doe... hihihiiii..

3 comments:

  1. boleh jea berbaik dengan bekas kekasih lama cuma bg yang dah bersuami atau isteri tu kena pandai la jaga diri kan

    ReplyDelete
  2. Kalau tak berhubung adakah maksudnya bermusuh? Berbaik mungkin okey sewaktu dua2 pihak masih single, tapi jika salah satu sudah ada pengganti, apa perasaan anda jika di tempat pengganti tersebut?

    Saya sedang melaluinya sekarang....terus terang saya cakap saya SANGAT TIDAK SELESA dengan kerenah ex wife teman lelaki saya T_T

    ReplyDelete