>

Taknak kawan


Salam.. 

Sekarang saya sombong. Jangan kawan dengan saya. Hahaha.. Tapi saya memang takde kawan pon dah. Saye takde kawan di alam realiti tapi saye ade kawan di alam maya. Kenapa camtu? Kawan di alam maya pon bukannye seperti yang kite harapkan. Saya cuba melupakan bertapa sepinya saya. Setiap kali saya rase perlukan seseorang nak bercakap saya pergi bace something atau saye akan cakap dengan baby saya. 


Kenapa saya pilih untuk hidup macam ni? Saya tk pilih wahai kalian. Tapi takdir saya tak seindah takdir kalian. Orang kata kalau hilang kekasih masih ada kawan masih ada family. Tapi saya pulak? Saya hilang kekasih hilang kawan hilang family. Saya perhati sekeliling saya. Saya tanye diri saya, kesudahannye memang saya akan keseorangan pon. Bertabah lah hati. Ada masa saya nak sangat meraung bertapa jiwa saya sepi tanpa sesiapa. Tapi saya hanya mampu menangis sebab tu yang boleh menggambarkan perasaan saya. 


Dah hidup untuk masa yang lama masih jua saya tak belajar kawan tu sebenarnya sukar nak faham. Bila kawan jadi lawan segala bagai aib kita dye buka. Kita diamkan aib dye, dye selak aib kita selebarnya. Itu bukan kawan. Bukan! Saya tkkan berkawan kalau macam tulah erti kawan. Kekadang fikir baik saya keseorangan mati pon tiada yang teman kan. 


0 Budak Comel:

Post a Comment