>

Sekadar mengingati sesama kita ...

Anyonghasaeyo...

Manusia boleh berubah.. Kalau semalam benci, harini boleh jadi sayang.. kalau semalam sayang, harini boleh jadi benci.. Kalau semalam jahat, harini boleh jadi baik.. Kalau semalam jahil, tak semestinya jahil selamanya dan kalau semalam alim, tak semestinya harini alim juga..

Dimana dalam kehidupan ini, jelas pasti ada turun dan naiknya kan.. Maka bermakna setiap dari kita ini tidak akan terlepas dari melalui satu proses putaran kehidupan.. Mungkin hari ini kita gembira, hari lain kita akan bersedih.. Mungkin hari ini kita tidak mengendahkan orang lain, hari yang lain pula kita tidak diendahkan oleh orang sekeliling..


Jalan yang menuju ke suatu arah mencerminkan perjalanan hidup kita... Mana arah tuju hidup kita.. Walaupun jalan itu berliku tapi kalau kita tempuh dengan semangat dan kesabaran pasti kita sampai ke destinasinya.. Iman yang kuat di dada juga membantu kita memilih jalan yang betul.. Tapi kalau kita pilih jalan yang salah pun, masih ada peluang untuk kembali ke pangkal jalan.. Janji kita insaf dan bertaubat..

Itulah putaran hidup, kadang-kadang kita berada di landasan yang betul, dan kadang-kadang kita tersasar.. Tetapi semuanya boleh di ubah jika kita ada tekad..



1 comment:

  1. salam kenal
    Nice..dari saifa jue..maaf saya bace entry tu

    ReplyDelete