>

I Love You semudah itu ke..?


Annyonghasaeyo..

'I Love You'.. 'I Love You'.. 'I Love You'..!
eheeem! Macam tu ke LOVE..? Macam itu ke CINTA..?
pada ucapan 'I Love You'..? Tak cukup la awak awak awak.. Setiap perkataan itu sepatutnya terzahir melalui perbuatan.. betul?

*dushhh~ #KetukKepalaSendiri.. hahaha!

Ucap “I love you ” kelihatan mudah walaupun makna yang terselindung didalam ucapan tersebut amat besar ertinya bagi seseorang yang menagih cinta daripada orang yang dikasihinya.. Semua juga tahu mengucapkan ucapan tersebut bermakna hubungan cinta meraka masih berjalan seperti biasa.. Namun,yang pasti bukan semua orang memiliki keberanian yang serupa untuk mengucapkan “I Love You “kepada insan terpilihnya..


Salah seorangnya adalah SAYA.. hahaha! Macam tak percaya kan..?? Bekas kekasih macam nak lebih 10 je.. Umur pon 24tahun dah.. Ape barang takleh ucap 'I Love You' kan..?? hahaha! Tapi itulah kenyataannye.. Dan saya cukuplah menyampah bila di paksa ucapkan 'I Love You' ni.. Bukan tak sayang ke tak cinta ke tapi masalah nya memang sukar sangat saya nak lafazkan ayat yg mudah bagi orang lain tetapi tidak bagi saya..

Selalu kan kite dengar orang cakap 'I Love You'.. Selalu sangat cakap 'i sayang you..' Tapi mana buktinya kata-kata ni..? Takkan dengan kata-kata je kan..? Alaa.. Anak mak cik goyah umo 2 tahun pon pandai cakap 'I Love You' .. Tapi cuba tanye maksud tu dye bole lagi cakap tak tau punye.. hahaha! Sebab tu tolong laa please laa jangan paksa saya cakap 'I Love You' sebab saya takkan ucapkan walaupon saya sayang awak macam nak terjun lombong arang pon.. hahaha! Melampau nye metafora saya kan.. hehehe!

Apa sekali pon kalau dah cintakan seseorang tu tak perlu menzahir dari ucapan 'I Love You' pon kan.. Dengan bahasa badan pon kite boleh tau hati dye untuk kite.. Tapi memang di nafikan ucapan 'I Love You' sama pentingnye jugak tapi bukan pada saya.. hehehe! Harap maaf wahai awak.. Tapi saya sayang awak taw.. ngeee:p


4 comments:

  1. i love you bukan seperti permainan

    ReplyDelete
    Replies
    1. yepp! betul cik mimey.. :p thanks comment..

      Delete
  2. Pernah dengar kat SPM TV1 sorang prof tu cakap orang sekarang ucap I love you macam ucap selamat pagi jer ...

    ReplyDelete